Utrecht

Adviseur Control

Functie omschrijving

Functieomschrijving

Als (interim) adviseur control binnen de Unit Financiën, Informatiemanagement & Facilitair draag je bij aan de verdere ontwikkeling van het team financiën en de Planning & Control (P&C) cyclus. Je ondersteunt het management bij de uitvoering van de P&C cyclus en bent mede verantwoordelijk voor de totstandkoming van alle P&C documenten, zoals de kadernota, begroting, jaarrekening en bestuursrapportages.

Je bent de kartrekker van de operationele processen binnen het team financiën en werkt nauw samen met collega’s van het team beleid en andere inhoudelijk betrokkenen. Je schrijft makkelijk leesbare teksten en kunt financiële afwijkingen inhoudelijk verklaren en toelichten. Daarnaast vertaal je nieuwe ontwikkelingen binnen het Sociaal Domein en overige Rijkscirculaires naar financiële en bedrijfsvoeringsgevolgen.

Affiniteit met de Participatiewet, de Wet Inburgering en de Wet op de Schuldhulpverlening is een pré. Je bent ook mede verantwoordelijk voor de kennisoverdracht aan de adviseur control in vaste dienst.

Jouw profiel

  • Je bent nieuwsgierig en hebt een proactieve houding waarbij je initiatieven durft te nemen.
  • Je voelt je comfortabel om vanuit inhoudelijk oogpunt kritisch (tegen)geluid te laten horen binnen het MT en in de samenwerking met collega’s.
  • Je werkt zelfstandig en neemt verantwoordelijkheid voor je taken en werkzaamheden.
  • Je hebt goede schriftelijke vaardigheden en kunt complexe financiële informatie helder en begrijpelijk overbrengen.

Team

Je wordt onderdeel van het team Financiën, dat bestaat uit vijf medewerkers en onderdeel is van de Unit Financiën, Informatiemanagement & Facilitair, waarin ongeveer 25 medewerkers werkzaam zijn.

Overige voorwaarden

De werkzaamheden worden uitgevoerd onder direct toezicht en leiding van de opdrachtgever. Er ontstaat geen arbeidsrelatie of dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers) komen niet in aanmerking voor deze opdracht.

Functie eisen (1) en -wensen (•)

Eisen:

  1. Een (geschreven) motivatie door de kandidaat zelf
  2. Aantoonbaar beschikbaar voor minimaal 32 tot 36 uur per week gedurende de duur van de opdracht
  3. Afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in financiële richting
  4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op financieel control gebied of bedrijfsvoering

Wensen:

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring op financieel control gebied of bedrijfsvoering binnen een gemeente
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur op het gebied van (financieel) control of bedrijfsvoering
  • Aantoonbare werkervaring met de planning & control cyclus binnen een gemeentelijke instelling
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 januari 2026

Algemeen

Heb je interesse in deze functie?
Reageer dan via de website van www.zuidprofs.nl voor de meest uitgebreide terugkoppeling.
En let op, want voor onze functies geldt:
  • De meeste functies zijn tijdelijke functies voor een langere periode. Soms met uitzicht op vast.
  • ZZP is niet altijd mogelijk.
  • Goede beheersing van het Nederlands is voor alle functies vereist
  • Ervaring bij een overheidsorganisatie is een grote pré, soms een eis.
  • We ontvangen graag jouw CV in het Nederlands, liefst in Word format.
  • Vermeld je functies en werkzaamheden inclusief jaartallen en maanden, meest recente bovenaan.

Locatie

Utrecht

Je kunt reageren tot

11.12.2025

Contactpersoon

Robot

Benieuwd?

Meer weten over ZuidProfs? Over de manier waarop wij de beste kandidaten vinden voor je vacature? Of wat je mogelijkheden zijn als je via ZuidProfs aan het werk gaat?

Neem contact op