Breda
Adviseur Casemanager Verzuim
Functie omschrijving
Adviseur Casemanager Verzuim
Ben jij de expert die collega’s actief ondersteunt bij re-integratie en WIA? Maak jij je sterk voor collega’s, juist als het even niet lukt? Dan zoeken wij jou!
Wat ga je doen?
- Je bent dé schakel in het behouden van medewerkers op de werkvloer en het terugbrengen van collega’s na verzuim.
- Je richt je op complexe casuïstiek, voorbereiding van het tweede ziektejaar en WIA-aanvragen.
- Je ondersteunt leidinggevenden bij contact met de bedrijfsarts en interventiepartijen.
- Je adviseert over de Wet Verbetering Poortwachter en 1e en 2e Spoortrajecten.
- Je werkt nauw samen met casemanagers, HR-adviseurs en collega’s van het team Inzetbaarheid.
- Je zorgt dat de juiste interventies worden ingezet om verzuim om te buigen en inzetbaarheid te vergroten.
Wat neem je mee?
- HBO werk- en denkniveau, bij voorkeur in de richting HRM.
- Een afgeronde vervolgopleiding casemanagement verzuim (RCCM/CROV).
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als casemanager verzuim, bij voorkeur binnen een grote organisatie met ervaring in samenwerking met medewerkers, leidinggevenden, HR en bedrijfsartsen.
- Ervaring met complexe casuïstiek, zoals niet meewerken aan re-integratie en situaties waarbij functioneren en ziekte door elkaar lopen.
- Actuele kennis van wet- en regelgeving rondom arbeidsverzuim, arbeidsongeschiktheid en re-integratie.
- Registratie in het beroepsregister casemanagement bij RNVC of CS.
- Ervaring met Wet Verbetering Poortwachter en WIA-trajecten.
- Ervaring met het E-HRM systeem Afas is een pré.
Wie ben jij?
- Je beheerst gesprekstechnieken waarbij je gesprekspartners uitnodigt, uitdaagt, activeert of aanspreekt.
- Je bent empathisch naar de mens en diens situatie, en tegelijkertijd zakelijk gericht op het proces en gemaakte afspraken.
- Je bent organisatorisch sterk, planmatig en gestructureerd in je werk.
- Je hebt een flexibele, vitale en klantgerichte houding.
- Je bent creatief in het opzetten van netwerken en het realiseren van re-integratieplaatsen.
- Je bent bereid om minimaal 75% van de werktijd op een locatie van de gemeente Breda aanwezig te zijn.
Functie eisen (1) en -wensen (•)
Eisen:
- Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord met deze eis
- Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding
- Uw kandidaat heeft minimaal een aantoonbare afgeronde vervolgopleiding casemanagement verzuim (RCCM/ CROV)
- Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar aantoonbaar werkervaring als casemanager verzuim. Ervaring is opgedaan binnen een grote organisatie waarbij de kandidaat zowel met medewerkers, leidinggevenden, HR en bedrijfsartsen te maken heeft gehad
- Uw kandidaat is bereidt om minimaal 75% van de uren op een van de locaties van gemeente Breda aanwezig te zijn
- Uw kandidaat heeft ervaring met complexe casuïstiek zoals niet meewerken aan re-integratie, situaties waarbij functioneren en ziekte door elkaar heen lopen
- Uw kandidaat heeft een aantoonbare registratie in het beroepsregister casemanagement bij RNVC of CS
- Uw kandidaat beschikt over actuele kennis van wet- en regelgeving rondom arbeidsverzuim, arbeidsongeschiktheid en re-integratie. ( Wet Verbetering Poortwachter en WIA-trajecten)
Wensen:
- Uw kandidaat heeft ruime kennis en ervaring in het werken met het E-HRM systeem Afas
- Uw kandidaat heeft minimaal een aantoonbare afgeronde Hbo-opleiding, bij voorkeur in de richting HRM
- Uw kandidaat kan starten op de startdatum van deze opdracht/aanvraag
Algemeen
Heb je interesse in deze functie?
Reageer dan via de website van www.zuidprofs.nl voor de meest uitgebreide terugkoppeling.
En let op, want voor onze functies geldt:
Reageer dan via de website van www.zuidprofs.nl voor de meest uitgebreide terugkoppeling.
En let op, want voor onze functies geldt:
- De meeste functies zijn tijdelijke functies voor een langere periode. Soms met uitzicht op vast.
- ZZP is niet altijd mogelijk.
- Goede beheersing van het Nederlands is voor alle functies vereist
- Ervaring bij een overheidsorganisatie is een grote pré, soms een eis.
- We ontvangen graag jouw CV in het Nederlands, liefst in Word format.
- Vermeld je functies en werkzaamheden inclusief jaartallen en maanden, meest recente bovenaan.
Locatie
Breda
Je kunt reageren tot
02.01.2026
Contactpersoon
Robot
Deel deze vacature
Vacature details
Match criteria
- Noord-Brabant
Werkervaring
- 2 - 5 jaar
- 5 - 10 jaar
- 10 jaar of meer
- Tijdelijk detachering
- Tijdelijk ZZP
- 32 uur
- 24 uur
Network
Heb jij interesse?
Bezoekers van deze pagina bekeken ook deze banen:






























