Secretaris bezwarencommissie
Functie omschrijving
Functieomschrijving
Als secretaris van de onafhankelijke Commissie Bezwaarschriften ben jij de juridische schakel die zorgt voor zorgvuldigheid en duidelijkheid. Je verdeelt samen met de andere secretarissen de taken en ondersteunt de commissie inhoudelijk. Daarnaast draag je zorg voor de afwikkeling van de administratieve procedure rondom bezwaarschriften.
In mindere mate begeleid je de afhandeling van klachten, onderzoek je de mogelijkheden voor een minnelijke oplossing en adviseer je over procedurele verbeteringen in de klachtafhandeling. Je rapporteert hierover aan het bestuur.
Jouw profiel
Je bent nauwkeurig en communicatief vaardig, met een scherp juridisch inzicht. Je werkt graag samen binnen een klein en enthousiast team en hecht waarde aan integriteit, betrouwbaarheid en heldere communicatie.
Over het team
Je komt te werken binnen het cluster Juridische Control, een kleine en enthousiaste groep van 1,5 fte. Dit team maakt deel uit van het bredere team Advies en Control, waarin diverse specialismen op het gebied van advisering en ondersteuning zijn ondergebracht, zoals personeel en organisatie, juridische control, inkoop, openbare orde en veiligheid, en planning en control. Het cluster Juridische Control is verantwoordelijk voor de juridische kwaliteit binnen de gemeente Peel en Maas.
Functie eisen (1) en -wensen (•)
Eisen:
- Onze ideale kandidaat heeft:·HBO+/WO werk- en denkniveau, bij voorkeur in Rechten, Bestuurskunde of een vergelijkbare richting.·Actuele kennis van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) — met name bezwaar- en beroepsprocedures.·Kennis van aanpalende wetgeving relevant voor het vakgebied van de gemeente (bijv. Wabo/Omgevingswet, Participatiewet, Wmo, APV).·Inzicht in gemeentelijke besluitvormingsprocessen en bestuurlijke verhoudingen.·Juridische analysevaardigheden: in staat om dossiers te doorgronden, feiten te wegen en juridisch te beoordelen.·Uitstekende schrijfvaardigheid: opstellen van concept-adviezen, beslissingen op bezwaar en correspondentie.·Communicatief sterk: helder en neutraal kunnen communiceren met burgers, gemachtigden, adviseurs en bestuurders.·Ervaring met bezwaar- en klachtprocedures binnen een overheid is vereist
Algemeen
Reageer dan via de website van www.zuidprofs.nl voor de meest uitgebreide terugkoppeling.
En let op, want voor onze functies geldt:
- De meeste functies zijn tijdelijke functies voor een langere periode. Soms met uitzicht op vast.
- ZZP is niet altijd mogelijk.
- Goede beheersing van het Nederlands is voor alle functies vereist
- Ervaring bij een overheidsorganisatie is een grote pré, soms een eis.
- We ontvangen graag jouw CV in het Nederlands, liefst in Word format.
- Vermeld je functies en werkzaamheden inclusief jaartallen en maanden, meest recente bovenaan.
Locatie
Je kunt reageren tot
Contactpersoon
- Limburg
- 2 - 5 jaar
- 5 - 10 jaar
- 10 jaar of meer
- Tijdelijk detachering
- Tijdelijk ZZP
- 24 uur






























