Junior Planjurist Omgevingsrecht
Functie omschrijving
Junior Planjurist Omgevingsrecht
Functieomschrijving
Als junior planjurist omgevingsrecht ben je betrokken bij het volledige traject voor het wijzigen van het omgevingsplan onder de Omgevingswet. Je zorgt voor een goede ruimtelijke afweging en werkt samen met specialisten om gericht en in samenhang advies uit te brengen over de uitwerking van plannen. Daarnaast stuur je op de voortgang van het proces en begeleid je het bestuurlijk besluitvormingsproces.
Je zet het doel en de opgave centraal en schakelt tussen verschillende wettelijke kaders om tot een afweging te komen. Je presenteert je adviezen en plannen met voldoende overtuigingskracht en waakt over politieke gevoeligheid, integraliteit en uitvoerbaarheid. Tevens zorg je voor goede afstemming met en draagvlak binnen en buiten de gemeentelijke organisatie. Je werkt altijd vanuit de spelregels van het recht.
Werkomgeving
Je werkt vanuit de afdeling Omgevingsrecht en Vergunningen binnen de vakgroep Omgevingsrecht, bestaande uit ongeveer 20 professionals. De vakgroep kenmerkt zich door oplossingsgerichtheid, betrokkenheid, juridisch vakmanschap en een goede sfeer.
Arbeidsvoorwaarden
De functie betreft een dienstverband voor 32-36 uur per week.
Functie eisen (1) en -wensen (•)
Eisen:
- Maximaal 2 kandidaten per bureau/ Inschrijver
- Het ingediende CV bevat maximaal 5 pagina’s. Alle extra pagina’s boven de gevraagde 5 pagina’s worden niet beoordeeld door de aanbestedende dienst
- Uiterlijk inzetbaar vanaf 19 januari 2026 voor 32- 36 uur per week
- Aantoonbaar HBO-niveau - bachelor Rechten of Planologie of vergelijkbaar en enige jaren werkervaring binnen het werkveld met betrekking tot ruimtelijk recht
- Kennis van het ruimtelijk recht, die je kunt toepassen in complexe gevallen en in gewone taal kunt overbrengen
Wensen:
- Aantal jaren relevante werkervaring in een vergelijkbare werkomgeving
- Mate van gedegen kennis van het ruimtelijk recht
- Mate van voldoen aan functie-eisen uit het functieprofiel
- Mate van aanwezigheid op kantoor (Stadhuis Apeldoorn)
Algemeen
Reageer dan via de website van www.zuidprofs.nl voor de meest uitgebreide terugkoppeling.
En let op, want voor onze functies geldt:
- De meeste functies zijn tijdelijke functies voor een langere periode. Soms met uitzicht op vast.
- ZZP is niet altijd mogelijk.
- Goede beheersing van het Nederlands is voor alle functies vereist
- Ervaring bij een overheidsorganisatie is een grote pré, soms een eis.
- We ontvangen graag jouw CV in het Nederlands, liefst in Word format.
- Vermeld je functies en werkzaamheden inclusief jaartallen en maanden, meest recente bovenaan.
Locatie
Je kunt reageren tot
Contactpersoon
- Gelderland
- 2 - 5 jaar
- 5 - 10 jaar
- 10 jaar of meer
- Tijdelijk detachering
- Tijdelijk ZZP
- 32 uur






























