Heesch

Teamcoach KlantContactCentrum (KCC) en Burgerzaken (a.i.)

Functie omschrijving

Functietitel

Teamcoach KlantContactCentrum (KCC) en Burgerzaken (a.i.)
36 uur per week

Functieomschrijving

Als teamcoach a.i. geef je integraal leiding aan twee teams binnen het KCC en Burgerzaken, samen circa 20 collega’s (ruim 15 fte). Je begeleidt medewerkers naar eigen verantwoordelijkheid en stimuleert de ontwikkeling van zowel het individu als het team om gezamenlijk het beste resultaat voor Bernheze te bereiken. Je stuurt op resultaten en prestatieafspraken zonder de inhoudelijke verantwoordelijkheden van het team over te nemen. Je bent verantwoordelijk voor capaciteitsplanning, bewaking en het opstellen van managementrapportages. Daarnaast lever je met de teams een bijdrage aan de P&C-cyclus. Je bevordert de samenwerking binnen en buiten de teams en vergroot het reflecterend en oplossend vermogen, zodat de teams meer zelfstandig kunnen opereren. Voor Burgerzaken ligt de focus op het organiseren van de gemeenteraadsverkiezingen, het doorontwikkelen van processen, verbeteren van samenwerking en implementeren van nieuwe wet- en regelgeving. Voor het KCC werk je aan de doorontwikkeling van de centrale toegang tot de gemeentelijke organisatie, in lijn met de visie op digitale en telefonische bereikbaarheid. Je maakt deel uit van het managementteam van de gemeentelijke organisatie en draagt medeverantwoordelijkheid voor de realisatie van strategische organisatiedoelen, projecten en programma’s.

Verantwoordelijkheden

  • Leidinggeven aan en begeleiden van de teams KCC en Burgerzaken
  • Begeleiden van medewerkers in hun ontwikkeling en vergroten van het reflecterend en oplossend vermogen
  • Uitvoeren van HR-taken zoals coaching, functioneringsgesprekken, verzuimbegeleiding en werving & selectie
  • Sturen op resultaten en prestatieafspraken
  • Verantwoordelijk voor capaciteitsplanning, bewaking en managementrapportages
  • Bevorderen van inhoudelijke integraliteit en samenwerking binnen en tussen teams
  • Zoeken naar de best mogelijke samenwerking en draagvlak voor verandering
  • Vertalen van nieuwe ontwikkelingen in dienstverlening naar de teams
  • Organiseren van de gemeenteraadsverkiezingen binnen Burgerzaken

Functie-eisen

  • Afgeronde HBO- of WO-opleiding
  • Ervaring met leidinggeven en werken met teams in veranderprocessen
  • Kennis van en ervaring met een KlantContactCentrum en Burgerzaken
  • Omgevingssensitiviteit en inzicht in teamdynamiek en interactie
  • Analytisch vermogen en oplossingsgericht denken
  • Vaardigheid in het omgaan met verschillende belangen
  • Empathie en interesse in mensen
  • In staat om inhoudelijke sparring te bieden zonder inhoudelijke verantwoordelijkheden over te nemen
  • Direct inzetbaar en zelfstandig in de functie

Overige informatie

Bij aanvang van de functie dien je een recente Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te overleggen, die niet ouder is dan twee maanden.

Functie eisen (1) en -wensen (•)

Eisen:

  1. Tenminste 10 jaar leidinggevende ervaring - Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat relevante leidinggevende ervaring heeft
  2. Tenminste 5 jaar ervaring binnen een gemeentelijke organisatie - Uit het CV blijkt dat de kandidaat over significante gemeentelijke ervaring beschikt
  3. Kennis en ervaring met het aansturen van teams KlantContactCentrum en Burgerzaken en de organisatie van verkiezingen. - Uit het CV blijkt dat de kandidaat ruime ervaring heeft met het aansturen van teams KlantContactCentrum en Burgerzaken en de organisatie van verkiezingen
  4. Je hebt een afgeronde HBO- of WO-opleiding; - Uit het CV blijkt dat de kandidaat over afgeronde HBO- of WO-opleiding beschikt

Wensen:

  • Tenminste 10 jaar ervaring als leidinggevende, waarvan minimaal 5 jaar binnen een gemeentelijke organisatie. - Uit het CV blijkt duidelijk aantoonbaar dat de kandidaat in de afgelopen jaren tenminste10 jaren leidinggevende is geweest, waarvan 5 jaar bij een gemeentelijke organisatie
  • Kennis en ervaring met het aansturen van teams KlantContactCentrum en Burgerzaken en de organisatie van verkiezingen. - Uit het CV blijkt dat de kandidaat ruime ervaring heeft met het aansturen van teams KlantContactCentrum en Burgerzaken en de organisatie van verkiezingen
  • Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Het aspect leidinggeven in een gemeentelijke context wordt getoetst tijdens de interviews. Bekeken wordt of de kandidaat past binnen de organisatie en de teams waarbinnen de Teamcoach zal opereren

Algemeen

Heb je interesse in deze functie?
Reageer dan via de website van www.zuidprofs.nl voor de meest uitgebreide terugkoppeling.
En let op, want voor onze functies geldt:
  • De meeste functies zijn tijdelijke functies voor een langere periode. Soms met uitzicht op vast.
  • ZZP is niet altijd mogelijk.
  • Goede beheersing van het Nederlands is voor alle functies vereist
  • Ervaring bij een overheidsorganisatie is een grote pré, soms een eis.
  • We ontvangen graag jouw CV in het Nederlands, liefst in Word format.
  • Vermeld je functies en werkzaamheden inclusief jaartallen en maanden, meest recente bovenaan.

Locatie

Heesch

Je kunt reageren tot

26.12.2025

Contactpersoon

Robot

Deel deze vacature
Maak jobalert
Vacature details
Match criteria
  • Noord-Brabant
Werkervaring
  • 2 - 5 jaar
  • 5 - 10 jaar
  • 10 jaar of meer
  • Tijdelijk detachering
  • Tijdelijk ZZP
  • 32 uur
  • 36 uur of meer
Heb jij interesse?
Pitrick Barendse
Mobiel: (06) 5086 0318

Benieuwd?

Meer weten over ZuidProfs? Over de manier waarop wij de beste kandidaten vinden voor je vacature? Of wat je mogelijkheden zijn als je via ZuidProfs aan het werk gaat?

Neem contact op