Gouda

Medewerker Servicepunt (IT) start januari

Functie omschrijving

Functieomschrijving

Als medewerker Servicepunt ICT ben jij het eerste aanspreekpunt voor collega’s van verschillende partnergemeenten. Je bent verantwoordelijk voor het verlenen van technische ondersteuning zodat gebruikers hun werkzaamheden optimaal kunnen uitvoeren. Dit doe je via diverse kanalen zoals telefoon, e-mail en het ticketingsysteem Topdesk. Je behandelt aanvragen en incidenten, geeft devices uit zoals smartphones en laptops, en lost problemen met accounts, applicaties en hardware waar mogelijk zelf op.

Je signaleert verbeterpunten binnen de processen rondom het servicepunt en draagt deze aan bij de kwaliteitsmedewerker of teamleider Automatisering om de dienstverlening continu te verbeteren. Je werkt nauw samen met collega’s van het servicepunt en onderhoudt korte lijnen met systeem- en netwerkbeheerders. Door jouw inzet zorg je ervoor dat iedereen dagelijks gebruik kan maken van de beschikbare ICT-faciliteiten.

Bij goede uitvoering van je werkzaamheden en persoonlijke ontwikkeling is er mogelijkheid tot doorgroei richting systeembeheer binnen het team.

Werkzaamheden

  • Verlenen van technische ondersteuning aan gebruikers via telefoon, e-mail en Topdesk;
  • Identificeren, analyseren en oplossen van technische problemen met hardware, software, netwerken en andere IT-systemen;
  • Beheren van gebruikersaccounts, wachtwoorden en toegangsrechten;
  • Documenteren van incidenten, verzoeken en oplossingen in het ticketingsysteem en kennisbank;
  • Duidelijke communicatie met gebruikers over technische problemen en oplossingen;
  • Prioriteren van incidenten en verzoeken op urgentie en impact;
  • Escaleren van complexe problemen naar hogere technische teams en coördineren van communicatie;
  • Bijhouden en up-to-date houden van de Configuration Management Database (CMDB);
  • Actief bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de ICT-dienstverlening.

Met wie werk je samen?

Je werkt binnen een team van circa 12 servicepuntcollega’s die allemaal ICT-vaardig zijn. Samen zorgen jullie ervoor dat zoveel mogelijk incidenten en aanvragen direct aan de voorkant worden afgehandeld. Je onderhoudt korte lijnen met systeem- en netwerkbeheerders en werkt samen met de kwaliteitsmedewerker en teamleider Automatisering om de dienstverlening te verbeteren en jouw persoonlijke ontwikkeling te bespreken.

Jouw profiel

Je bent klantgericht en hebt een passie voor ICT-dienstverlening. Je bent scherp en kritisch op de kwaliteit van de dienstverlening en hebt oog voor procesverbetering. Je communiceert duidelijk en effectief met gebruikers en collega’s en neemt verantwoordelijkheid voor het oplossen van problemen. Je bent proactief en werkt graag in een team dat continu in ontwikkeling is.

Waarom deze functie?

Als medewerker Servicepunt ben jij het gezicht van de afdeling INA en het Servicepunt ICT Gouwe-IJssel. Jij bent de schakel die ervoor zorgt dat aanvragen, incidenten en storingen snel en adequaat worden opgelost of goed worden opgevolgd. Wil jij bijdragen aan het verder verbeteren van de ICT-dienstverlening en werken in een dynamische omgeving met prettige collega’s? Dan is dit jouw kans!

Functie eisen (1) en -wensen (•)

Eisen:

  1. Minimaal MBO 4 ICT - harde eis
  2. Je hebt minimaal 2 jaar ervaring in soortgelijk functie en bijhorende taken - harde eis
  3. Goede communicatieve vaardigheden, dienst verlenende instelling - harde eis
  4. Gewenst: M365 (o365, Sharepoint Azure, intune
  5. Je hebt aantoonbare ervaring met ondersteuning en dienstverlening binnen de ICT
  6. Je hebt kennis van operating systemen zoals Android, IOS en Windows
  7. Het is een pré als je kennis hebt van ‘technische’ applicaties (bijvoorbeeld Topdesk, Anywhere365, Active directory, o365, Intune)
  8. Je spreekt de taal van de techniek maar je bent ook in staat dit te vertalen naar begrijpelijke tekst voor collega gebruikers
  9. Je hebt ervaring met het opstellen van handleidingen en je hebt kennis van en/of je bent bereid je te verdiepen in de verantwoordelijkheid pakken voor enkele processen binnen het servicepunt team
  10. Je bent communicatief vaardig; dat houdt in dat je de collega duidelijk, vriendelijk en enthousiast kan ondersteunen
  11. Je hebt de drive om je continu te blijven ontwikkelen
  12. Commerciële, advies- en servicegerichte instelling
  13. Behulpzaam, betrokken, meedenkend en proactief

Algemeen

Heb je interesse in deze functie?
Reageer dan via de website van www.zuidprofs.nl voor de meest uitgebreide terugkoppeling.
En let op, want voor onze functies geldt:
  • De meeste functies zijn tijdelijke functies voor een langere periode. Soms met uitzicht op vast.
  • ZZP is niet altijd mogelijk.
  • Goede beheersing van het Nederlands is voor alle functies vereist
  • Ervaring bij een overheidsorganisatie is een grote pré, soms een eis.
  • We ontvangen graag jouw CV in het Nederlands, liefst in Word format.
  • Vermeld je functies en werkzaamheden inclusief jaartallen en maanden, meest recente bovenaan.

Locatie

Gouda

Je kunt reageren tot

01.01.2026

Contactpersoon

Robot

Deel deze vacature
Maak jobalert
Vacature details
Match criteria
  • Zuid-Holland
Werkervaring
  • 2 - 5 jaar
  • 5 - 10 jaar
  • 10 jaar of meer
  • Tijdelijk detachering
  • Tijdelijk ZZP
  • 32 uur
Heb jij interesse?
Pitrick Barendse
Mobiel: (06) 5086 0318

Benieuwd?

Meer weten over ZuidProfs? Over de manier waarop wij de beste kandidaten vinden voor je vacature? Of wat je mogelijkheden zijn als je via ZuidProfs aan het werk gaat?

Neem contact op