Interim (verander)manager Ontwerp & Realisatie
Functie omschrijving
Functieomschrijving
Als Interim (verander)manager Ontwerp & Realisatie speel je een sleutelrol in het herijken en verbeteren van de werkwijze, bedrijfsvoering en veranderopgave binnen de afdeling Ontwerp & Realisatie. Deze afdeling is verantwoordelijk voor multidisciplinaire onderhouds-, renovatie- en nieuwbouwprojecten voor assets die nodig zijn voor de productie en het transport van drinkwater.
Je begeleidt de afdeling bij het herijken van lopende ontwikkelingen zoals IPM-werken, BIM, SE, portfoliomanagement en samenwerking met de markt. Met het nieuwe team bepaal je wat nodig is om het voorbrengend vermogen te vergroten binnen de beschikbare middelen.
Samen met de teamleider en coördinator geef je richting aan de veranderopgave en borg je rust, vertrouwen en focus. Je voert regie in de uitvoering, zet duidelijke lijnen neer en zorgt dat processen, samenwerking en bedrijfsvoering op een hoger niveau komen.
Verantwoordelijkheden en resultaten
- Herijken van het verbeterprogramma (werknaam INvolve) en ontwikkelen van een bijbehorende visie en aanpak.
- Sturing geven aan aangepaste speerpunten, samen met de Managers Beleid & Planvorming, Bronbeheer & Productie en Bedrijfsvoering.
- Sturing en invulling geven aan het capaciteitsvraagstuk (bemensing) door duurzame en doelmatige inzet, inclusief werving & selectie en het afsluiten van verschillende contractvormen.
- Voorbereiden en afsluiten van (raam)contracten met advies- en ingenieursbureaus om taken slim uit te besteden.
- De afdeling gereedmaken (proces, werkwijze, cultuur) om het voorbrengend vermogen te vergroten binnen de beschikbare middelen.
- Implementeren van uniforme, digitaal ondersteunde processen.
- Resultaatgericht en transparant sturen op kwaliteit van het werk.
- Invullen van de rol van proceseigenaar, onder andere door het voorzitten van procesoverleg gericht op beheren en verbeteren van uniforme werkprocessen.
- (Door)ontwikkelen van contractmanagement.
- Verbinding en samenwerking stimuleren binnen en buiten de afdeling en binnen het MT.
Team en werkomgeving
Je geeft leiding aan het MT Ontwerp & Realisatie en maakt deel uit van het MT Drinkwater. De afdeling bestaat uit 26 vaste formatieplaatsen en circa 10 externe medewerkers, met een geplande groei naar ongeveer 40 vaste medewerkers. De afdeling werkt aan het gehele projecttraject: planvorming, ontwerpvoorbereiding, realisatie, oplevering en nazorg.
Je standplaats is het hoofdkantoor in Amsterdam, waar je minimaal vier dagen per week aanwezig bent. Incidenteel bezoek je projecten of andere vestigingen.
Functie-eisen
Vereisten:- Minimaal een afgeronde WO-opleiding in een relevante richting, zoals bedrijfskunde of een technische opleiding.
- Minimaal 7 jaar ervaring als hiërarchisch leidinggevende in een complexe projectorganisatie van kapitaalintensieve, infrastructurele assets.
- Aantoonbare ervaring met complexe organisatie- en cultuurveranderingen en het ontwikkelen van een passende visie en aanpak.
- Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.
- Ervaring met het structureren van bedrijfsvoering waarbij capaciteitsmanagement (bemensing) essentieel is.
- Ruime kennis en ervaring met werken in een complexe assetmanagementomgeving.
- Ervaring en actuele kennis van het aanbesteden van externe capaciteit (personeel/diensten) en contractstrategieën.
Functie eisen (1) en -wensen (•)
Eisen:
- Je hebt minimaal een afgeronde WO-opleiding in een relevante richting (bijv. bedrijfskunde of technische opleiding)
- Je hebt minimaal 7 jaar ervaring als hiërarchisch leidinggevende in een complexe projectorganisatie van kapitaalintensieve, infrastructurele assets
- Je hebt aantoonbare ervaring met complexe organisatie- en cultuurveranderingen en kunt hiervoor een passende visie en aanpak ontwikkelen
- Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend in woord en geschrift
- Standplaats is het hoofdkantoor in Amsterdam, waar je minimaal vier dagen per week aanwezig bent
- Aanvraag is enkel geschikt voor Detachering!
- CV's langer dan 5 pagina's worden niet in behandeling genomen
Wensen:
- Ervaring met het structureren van bedrijfsvoering waar capaciteitsmanagement (bemensing) essentieel is
- Ruime kennis en ervaring met werken in een complexe assetmanagementomgeving
- Ervaring en actuele kennis van het aanbesteden van externe capaciteit (personeel/diensten) en contractstrategieën
Algemeen
Reageer dan via de website van www.zuidprofs.nl voor de meest uitgebreide terugkoppeling.
En let op, want voor onze functies geldt:
- De meeste functies zijn tijdelijke functies voor een langere periode. Soms met uitzicht op vast.
- ZZP is niet altijd mogelijk.
- Goede beheersing van het Nederlands is voor alle functies vereist
- Ervaring bij een overheidsorganisatie is een grote pré, soms een eis.
- We ontvangen graag jouw CV in het Nederlands, liefst in Word format.
- Vermeld je functies en werkzaamheden inclusief jaartallen en maanden, meest recente bovenaan.
Locatie
Je kunt reageren tot
Contactpersoon
- Noord-Holland
- Zuid-Holland
- 2 - 5 jaar
- 5 - 10 jaar
- 10 jaar of meer
- Tijdelijk detachering
- Tijdelijk ZZP
- 32 uur
- 36 uur of meer






























